
2003
Habilitation, Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg
1997
Dr. rer. pol., Universität des Saarlandes, Saarbrücken
1993
Diplom-Volkswirt, Universität des Saarlandes, Saarbrücken
Auszug – für eine vollständige Liste siehe hier
2021
Haucap, J., U. Heimeshoff, G. Klein, D. Rickert und C. Wey, Vertical Relations, Pass-through, and Market Definition: Evidence from Grocery Retailing, International Journal of Industrial Organization 74, 102693.
2020
Haucap, J., U. Heimeshoff und A. Rösner, The Impact of Consumer Protection in the Digital Age: Evidence from the European Union, International Journal of Industrial Organization 73, 102585.
2019
Haucap, J., Competition and Competition Policy in a Data-Driven Economy, Intereconomics, Review of European Economic Policy 54, S. 201-208.
Haucap, J., A. Rasch und J. Stiebale, How Mergers Affect Innovation: Theory and Evidence, International Journal of Industrial Organization 63, S. 283-325.
2017
Haucap, J., Merger Effects on Innovation: A Rationale for Stricter Merger Control?, Concurrences: Competition Law Review 4, S. 6-21.
Haucap, J., U. Heimeshoff und M. Siekmann, Fuel Prices and Station Heterogeneity on Retail Gasoline Markets, The Energy Journal 38(6), S. 81-103.
Haucap, J., Wettbewerbsverzerrungen durch staatliche Einflussnahmen: Was tun?, ifo Schnelldienst 70 (20), S. 11-13.
Dertwinkel-Kalt, M., J. Haucap und C. Wey, Procompetitive Dual Pricing, European Journal of Law and Economics 41, S. 537-557.
2016
Hamelmann, L. und J. Haucap, Wettbewerb und Kartellrecht auf Online-Plattformmärkten, ORDO: Jahrbuch für die Ordnung von Wirtschaft und Gesellschaft 67, S. 269-298.
2015
Dertwinkel-Kalt, M., J. Haucap und C. Wey, Raising Rivals' Cost Through Buyer Power, Economics Letters 126, S. 181-184.
Haucap, J., Ökonomie des Teilens –nachhaltig und innovativ? Die Chancen der Sharing Economy und ihre möglichen Risiken und Nebenwirkungen, Wirtschaftsdienst 95, S. 91-95.
2014
Haucap, J., U. Heimeshoff und D. Jovanovic, Competition in Germany's Minute Reserve Power Market: An Econometric Analysis, The Energy Journal 35, S. 139-158.
Haucap, J. und U. Heimeshoff, Google, Facebook, Amazon, eBay: Is the Internet Driving Competition or Market Monopolization?, International Economics and Economic Policy 11, S. 49-61.